Saturday, April 30, 2011

МОНГОЛЫН ДУНД ҮЕИЙН ТҮҮХИЙН ХИЧЭЭЛИЙН БИЕ ДААЛТЫН АЖЛЫН СЭДВҮҮД

Батлав. Тэнхмийн эрхлэгч Доктор, проф. Ц.Гантулга

2010-2011 оны хичээлийн жилийн II хасагm ТБТ-2, ТНС-2, ТАЖ-2 ангиудын

“Монголын түүх” хичээлийн бие даалтын ажлын төлөвлөлт, үнэлгээ

2011.01.18

Анги

Бие даалтын ажлын гүйцэтгэх хугацаа

Бие даалтын ажлын хэлбэр

Даалгавар

Эзэмших чадвар

Гүйцэтгэх

хэлбэр

Үнэлгээний шалгуур

Оюутны өөрийн үнэлгээ

Багшийн үнэлгээ

1.

ТБТ-II

2011.03.15

Схем хийх “Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх”

- А.Очир, Ж.Сэржээ “Монгол овгийн товч лавлах”. УБ.,1996. т.70 уншиж ургийн бичиг үйлдэх арга зүйтэй танилцах

- Өөрийн хамаатан садан, настан буурлаас уг удмаа асууж, аман мэдээ цуглуулах

- Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх

· Өөрийн удам судрыг мэдэх

· Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүй эзэмших

· Мэдээлэлд боловсруулалт хийх болон бичих, схем хийх чадвар эзэмших

Суралцагч тус бүр

Ашиглах материалтай танилцаж, хэрэглээ болгосон байдал

Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүйг эзэмшсэн байдал

Мэдээлэл боловсруулалт

Бүтээлчээр хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

Оюутан өөрийн гүйцэтгэсэн бие даалтын ажилд өөрийн үнэлгээ өгч, эссе бичих

Багшийн үнэлгээ 2 үе шаттай явагдана.

1. Урьдчилан үзэж, зөвлөгөө өгөх

2. Оюутны өөрийн үнэлгээг харгалзан багш үнэлгээний шалгуурыг баримтлан үнэлнэ.

2011.04.29

Илтгэл

XVII-XVIII зууны эхэн үеийн Монголын гадаад харилцаа* сэдвийн дор илтгэл бичиж, хэлэлцүүлэх

Д.Гонгор Халх товчоон. I. УБ.,1978 т.

Н.Ариунгуа XIV-XVII зууны Монгол-Хятадын харилцаа. УБ.,1996

Монгол улсын түүх. III, IV боть. УБ.,2003

Эх сурвалж болон мэдээлэлтэй ажиллах чадвар

Шинжлэх ухааны судалгааны арга барил эзэмших

Бие даан судалгаа хийх чадвар

Өөрийн санал дүгнэлт, үнэлэлт өгөх чадвар

Илтгэх чадвар

Өөрийн санаа бодлыг бусдад чөлөөтэй

Суралцагч тус бүр

Шинжлэх ухааны үндэслэлтэй бичиж, боловсруулсан байдал

Илтгэх чадвар

Бүтээлчээр хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

2.

ТАЖ-II

2011.03.22

Схем хийх “Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх”

А.Очир, Ж.Сэржээ “Монгол овгийн товч лавлах”. УБ.,1996. т.70 уншиж ургийн бичиг үйлдэх арга зүйтэй танилцах

- Өөрийн хамаатан садан, настан буурлаас уг удмаа асууж, аман мэдээ цуглуулах

- Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх

· Өөрийн удам судрыг мэдэх

· Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүй эзэмших

· Мэдээлэлд боловсруулалт хийх болон бичих, схем хийх чадвар эзэмших

Суралцагч тус бүр

Ашиглах материалтай танилцаж, хэрэглээ болгосон байдал

Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүйг эзэмшсэн байдал

Мэдээлэл боловсруулалт

Бүтээлч, нямбай хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

Оюутан өөрийн гүйцэтгэсэн бие даалтын ажилд өөрийн үнэлгээ өгч, эссе бичих

Багшийн үнэлгээ 2 үе шаттай явагдана.

1. Урьдчилан үзэж, зөвлөгөө өгөх

2. Оюутны өөрийн үнэлгээг харгалзан багш үнэлгээний шалгуурыг баримтлан үнэлнэ.

2011.04.12

Судалгааны суурь бүтээл уншиж, тэмдэглэл хөтлөх

“1755-1758 оны Манжийн эсрэг Амарсанаа, Чингүнжавын бослого”* сэдвийг холбогдох номноос уншиж, харьцуулан тэмдэглэл хөтлөх

Н.Ишжамц 1755-1758 оны Амарсанаа, Чингүнжав нараар удирдуулсан Монголын ард түмний Манжийн эсрэг зэвсэгт тэмцэл. УБ.,1976

Мэдлэгээ бататгаж, өргөжүүлэн гүнзгийрүүлэх

Мэдээлэлтэй ажиллаж, боловсруулалт хийх чадвар

Харьцуулалт хийх чадвар

Номтой ажиллах чадвар

Суралцагч тус бүр

Мэдээлэл боловсруулалт

Өөрийн санаа, дүгнэлт

Бүтээлч, нямбай хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

3.

ТНС-2

2011.03.29

Схем хийх

“Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх”

А.Очир, Ж.Сэржээ “Монгол овгийн товч лавлах”. УБ.,1996. т.70 уншиж ургийн бичиг үйлдэх арга зүйтэй танилцах

- Өөрийн хамаатан садан, настан буурлаас уг удмаа асууж, аман мэдээ цуглуулах

- Өөрийн удмын ургийн бичиг үйлдэх

· Өөрийн удам судрыг мэдэх

· Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүй эзэмших

· Мэдээлэлд боловсруулалт хийх болон бичих, схем хийх чадвар эзэмших

Суралцагч тус бүр

Ашиглах материалтай танилцаж, хэрэглээ болгосон байдал

Ургийн бичиг үйлдэх, хөтлөх арга зүйг эзэмшсэн байдал

Мэдээлэл боловсруулалт

Бүтээлч, нямбай хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

Оюутан өөрийн гүйцэтгэсэн бие даалтын ажилд өөрийн үнэлгээ өгч, эссе бичих

Багшийн үнэлгээ 2 үе шаттай явагдана.

3. Урьдчилан үзэж, зөвлөгөө өгөх

4. Оюутны өөрийн үнэлгээг харгалзан багш үнэлгээний шалгуурыг баримтлан үнэлнэ.

2011.04.19

Судалгааны суурь бүтээл уншиж, тэмдэглэл хөтлөх

“Монголын засаг захиргааны нэгжийн өөрчлөлт, хувирал (XIII-XIX зуун)”* сэдвийн хүрээнд доорх номнуудыг уншиж , харьцуулсан тэмдэглэл хөтөлнө.

Ж.Болдбаатар, Д.Лүндээжанцан “Монголын төр, эрх зүйн түүхэн уламжлал” УБ.,1997

Ш.Нацагдорж Монголын феодализмын үндсэн замнал. УБ.,1978

Ж.Санждорж Монгол төрийн түүхээс. УБ.,1995

Мэдлэгээ бататгаж, өргөжүүлэн, гүнзгийрүүлнэ.

Мэдээлэлтэй ажиллаж, боловсруулалт хийх чадвар

Харьцуулалт хийх чадвар

Номтой ажиллах чадвар эзэмшинэ.

Суралцагч тус бүр

Мэдээлэл боловсруулалт

Өөрийн санаа, дүгнэлт

Бүтээлч, нямбай хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

ТНС-1 дав.мэр

2011.03.01

Ном уншиж тэмэглэл хөтлөх

“Дунд үеийн монголчуудын аж ахуй, соёл”* сэдвийн хүрээнд холбогдох номыг уншиж, тэмдэглэл хөтөлнө.

Н.Ишжамц Монголд нэгдсэн төр улс байгуулагдаж, феодализм бүрэлдэн тогтсон нь. УБ.,1976

Монгол улсын түүх. II, III, IV боть. УБ.,2003

Мэдлэгээ бататгаж, өргөжүүлэн, гүнзгийрүүлнэ.

Мэдээлэлтэй ажиллаж, боловсруулалт хийх чадвар

Харьцуулалт хийх чадвар

Номтой ажиллах чадвар эзэмшинэ.

Суралцагч бүр

Мэдээлэл боловсруулалт

Өөрийн санаа, дүгнэлт

Бүтээлч, нямбай хандсан байдал

Техник шаардлага, хугацаандаа үзүүлсэн байдал

Оюутан өөрийн гүйцэтгэсэн бие даалтын ажилд өөрийн үнэлгээ өгч, эссе бичих

Багшийн үнэлгээ 2 үе шаттай явагдана.

1.Урьдчилан үзэж, зөвлөгөө өгөх

5. Оюутны өөрийн үнэлгээг харгалзан багш үнэлгээний шалгуурыг баримтлан үнэлнэ.

*“1755-1758 оны Манжийн эсрэг Амарсанаа, Чингүнжавын бослого”

Бослого эхэлсэн хугацаа

Бослого хаана гарсан

Бослогот оролцогчид

Бослогын үе шат

Тэмцлийн хэлбэрүүд

Бослогын үр дүн

Бослого дарагдах болсон шалтгаан

Бослогын ач холбогдол

Амарсанаагаар удирдуулсан бослого

Чингүнжаваар удирдуулсан бослого

*“Монголын засаг захиргааны нэгжийн өөрчлөлт, хувирал (XIII-XIX зуун)”

ИМУ, МЭГ-ний үе

Дөчин дөрвөн хоёрын МУ

Манжийн эрхшээлийн үеийн Монгол

*“Дунд үеийн монголчуудын аж ахуй, соёл”

ИМУ, МЭГ-ний үе

Дөчин дөрвөн хоёрын МУ

Манжийн эрхшээлийн үеийн Монгол

Аж ахуй

Соёл

Боловсруулсан: Багш Н.Баярцэцэг

No comments:

Post a Comment